woensdag 25 juni 2014

Heytze Interview




Na mijn laatste dichtbundel Schaduwboekhouding, februari 2005, was ik er even uit. Ik had wel iets beters te doen dan dichten. Ik was het echt zat! Het was tijd voor een ongerijmd leven – met een goede chick en een Vespa die 120 kon. Mijn vriendin had ook niets met de kinnesinne, de ustratietjes en het intellectuele gedoe van mijn wereld. Ik sprong op de motor. Om andere wegen te verkennen. Om terrein terug te winnen op mijn reisangst. Nou, alles wat je hoopt te voelen als je aan het dichten bent, voel je op ee wielen. Snelheid. Gevaar. Be- wustzijn. Alle poriën, alle zintuigen staan open. Motorrijden is veel overweldigender. Poëzie is de boel stilzeıen en met de taal schermen. Wat schiet je daarmee op? Dichten is echt voor mietjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten